Maszyna Smitha – uniwersalny sprzęt do ćwiczeń, który pozwala wykonać trening całego ciała!

Na całym świecie w klubach fitness oraz w domowych siłowniach coraz częściej znajduje się profesjonalna maszyna Smitha. Niegdyś takie maszyny uważane były za prawdziwy przełom w treningu siłowym. Dziś już wiemy, że ćwiczenia na maszynach umożliwia osiągnięcie podobnych rezultatów, co trening na wolnych ciężarach. Jednak nowoczesne maszyny treningowe na pewno są świetnym sposobem na urozmaicenie treningu, a także pokonanie stagnacji. Co więcej, treningi na maszynie wskazane są dla osób początkujących.

Maszyna Smitha – opis i charakterystyka

Producenci sprzętu sportowego oferują maszyny treningowe w różnych wariantach. Niektóre maszyny Smitha działają z pomocą specjalnych sztabek obciążeniowych. Z kolei na inne maszyny można nałożyć wolny ciężar. Stałym elementem każdego Smitha jest jednak tor ruchu sztangi, który odbywa się na specjalnych prowadnicach.

Nowoczesna maszyna Smitha wyróżnia się wzorowo zaprojektowanymi prowadnicami, które pozwalają na wykonanie treningu w komfortowych warunkach. Sztanga bardzo cicho przemieszcza się po prowadnicach, niezależnie od ilości nałożonego ciężaru. Oznacza to, że taki sprzęt bardzo dobrze sprawdzi się również w warunkach domowych. Jeśli tylko mamy wolne miejsce w domowym pomieszczeniu treningowym, to maszyna Smitha jest prawdziwym “must have” w każdej siłowni domowej.

Trening na maszynie Smitha


Osoby, które mają dostęp do maszyny Smitha mogą tak naprawdę wykonać optymalny trening siłowy całego ciała. Na suwnicy można wykonać wszystkie najważniejsze ćwiczenia siłowe. Co więcej, dzięki specjalnie zaprojektowanym prowadnicom, osoby początkujące mogą czuć się bezpieczne podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Profesjonalna maszyna Smitha pozwala wykonać takie ćwiczenia jak:

  • przysiady ze sztangą,
  • wyciskanie sztangi leżąc (wąsko, szeroko, skok górny/dolny),
  • wyciskanie sztangi siedząc pionowo (wąsko, szeroko),
  • martwy ciąg,
  • przyciąganie sztangi do klatki piersiowej,
  • podciąganie w podporze,
  • wspięcia na palce.

Wachlarz możliwości treningowym z wykorzystaniem omawianej maszyny jest bardzo szeroki. Jest to niewątpliwa zaleta tego urządzenia. Do zalet można zaliczyć z pewnością także bezpieczeństwo, podczas treningów na Smithie. Podczas wszystkich ćwiczeń można wykorzystać dodatkową asekurację, dzięki której można zatrzymać sztangę na prowadnicach za sprawą umiejscowionych uchwytów asekuracyjnych. To sprawia, że partner treningowy nie jest już niezbędny. A osoby początkujące mogą spokojnie wykonać trening w domu na popularnej suwnicy.